اتصال کابل آلومینیوم به مس

اتصال کابل آلومینیوم به مس

اساساً برای اتصال کابل آلومینیوم به مس از اتصال بی‌متال کابل استفاده می‌کنند. در حقیقت برای اتصال کابل آلومینیوم در شینه‌های کابل مسی فشار ضعیف از کابلشوی بی‌متال مدل dtl-2 از طریق پیچ و مهره استفاده می‌کنند. اصولاً کابل آلومینیوم درون لوله ورودی کابلشو قرار دارد و از طریق ابزار مناسبی آن را پرس می‌کنند و سپس داخل سوراخ کابلشو بخش ورودی آن رزوه‌دار شینه مسی وجود دارد که توسط پیچ و مهره محکم می‌شوند. اساساً جنس قسمت ورودی کابل آلومینیوم با خلوصی بیشتر از ۹۹.۵ درصد است و جنس بخش اتصال تجهیزات از مس با درصد خلوص ۹۹.۹ درصد است.
برای اتصال مس و آلومینیوم از تکنولوژی جوش اصطکاکی استفاده می‌کنند که متصل کردن آلومینیوم و مس به‌هم قطعا خواص زیادی دارد و از جمله قطعات تک فلزی و غیر قابل دستیابی خواهند بود. ویژگی خوبی که در این اتصالات دیده می‌شود این است که حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد سبک وزن‌تر از مس خواهدبود، و در عین حال حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد هم ارزان‌تر از مس است.
متصل کردن کابل‌های مسی و آلومینیومی توسط گیره‌های ترمینال، از طریق یک اتصال رشته، و با استفاده از جوشکاری و با استفاده از یک لایه مواد خونه ساز خواهد بود. کابلشوهای بی‌متال انتقال دهنده جریان از کابل و سیم‌های آلومینیومی به مسی که سطح مقطع آن‌ها به صورت نیم دایره‌ای است، استفاده می‌نمایند. در حالت کلی به منظور اتصال کابل آلومینیومی به مسی از کابلشو بی‌متال استفاده می‌کنند.

خرید انواع سیم و کابل از تسلا

انواع کابلشو

از این اتصال در کجا استفاده می‌کنند؟

اصولاً از اتصال کابل آلومینیوم به مس در کاربردهای بسیار گسترده‌ای از مبدل‌های حرارتی، مخازن، لوله‌های حرارتی، وسایل الکترونیکی و وسایل ارتباطی و حتی در بسیاری از تجهیزات حمل و نقل استفاده می‌کنند. توجه کنید که در این اتصالات با تماس مستقیم کابل مسی و کابل آلوممینیومی با هم به دلیل ناسازگار بودن این فلزات غیر قابل قبول است، چرا که با تحت تاثیر قرار گرفتن در رطوبت احتمال آتش سوزی بالا است.
در وسایل الکتریکی و ارتباطی و حمل و نقل معمولاً از اتصال کابل آلومینیوم و کابل مسی استفاده می‌کنند و این اتصال بسیار کاربردی هم خواهد بود. در حقیقت این مدل کابل‌های آلومینیوم و مسی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در عین حال قیمت مقرون به صرفه‌ای هم دارند. بهتر است که در مکان‌های خشک از اتصال کابل آلومینیومی و کابل استفاده کنید، لذا خطرات آن کمتر است و نباید در مکان‌های مرطوب از آن استفاده کرد؛ لذا منجر به آتش سوزی می‌شود و خسارت‌های زیادی به‌وجود می‌آورد.

نحوه اتصال کابل آلومینیوم به مسی

موف چیست؟

موف یک قطعه‌ای است که بیشتر برای متصل کردن سیم و یا کابل به‌هم استفاده می‌شود. در حقیقت باتوجه به سایز و جنس به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از نظر نوع فلز موف‌ها به سه دسته آلومینیوم، مسی، بی‌متال تقسیم می‌شوند و توسط پرس روی سیم و کابل‌ پرس می‌شوند و در نهایت اتصال آن‌ها به صورت دائمی می‌شود و شما نمی‌توانید آن را به راحتی جدا کنید. موف وظیفه دارد از خوردگی ناسی از دو فلز غیرهمنام جلوگیری کند.

سخن آخر

برای تهیه و خرید انواع سیم و کابل از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت سیم و کابل تسلا با ما در تماس باشید.🛒

 پیشنهادات و نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذارید. 

به روز رسانی شده در  26 شهریور 1402

11
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    شهرام شریفی 1401-03-22 پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    ایمان اسکندری 1401-03-25 پاسخ

    گروه واتساپی هم دارید؟

    علی رضا سرمد 1401-04-01 پاسخ

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

    ایمان نجفی 1401-04-13 پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    عباس ترابی 1401-07-01 پاسخ

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم 😍😍

    رمضان لطفی 1401-08-01 پاسخ

    ایول

    علی اکبر حیاتی 1401-10-05 پاسخ

    هزینه مشاورتون چنده؟

    بهرام جنتی 1401-10-28 پاسخ

    دمتون گرم

    جواد یزدانی 1401-11-26 پاسخ

    چه سایت قشنگی دارین

    غلامحسین کیان 1401-12-29 پاسخ

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

    سیدحسین مدنی 1402-02-11 پاسخ

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟