سیم و کابل

سیم و کابل

سیم و کابل‌های ساختمان از جمله تجهیزات اساسی در حوزه برق محسوب می‌شوند و به عنوان ارکان اصلی در ساختمان‌سازی تلقی می‌گردند. این محصولات، به سادگی مسیری را برای جریان برق فراهم می‌کنند و در استفاده از آنها، نیاز است که دقت ویژه به عمل آید تا از وقوع آسیب به افراد و دیگر تجهیزات برقی جلوگیری شود. عهده‌داری از وظایف محافظت از هادی سیم و کابل و جلوگیری از آسیب به مغزی آن به عهده عایق‌های مربوطه می‌باشد. علاوه بر این، عایق‌ها از خروج جریان برق از هادی سیم و کابل جلوگیری کرده و خطرات ناشی از آن را خنثی می‌سازند.

کار بر روی سیم‌کشی در مراحل ابتدایی ساختمان سازی انجام می‌شود تا مسیرهای عبور سیم و کابل مشخص شده و تمامی انشعابات به صورت صحیح کشیده شوند.

سیم و کابل‌ها انواع مختلفی از سطح مقطع را دارا هستند. عددی که در کنار هر سیم یا کابل ذکر می‌شود، به قطر یا سطح مقطع آن اشاره دارد. به‌عنوان مثال، سیم 1 به معنای سیمی با سطح مقطع 1 میلیمتر مربع است. هر سیم یا کابل همراه با عایقی است که به عنوان محافظ عمل می‌کند. این عایق‌ها ممکن است بر روی آن‌ها پوشش‌هایی همچون شیلد، آرمور، و اسکرین نیز داشته باشند که کاربردهای مختلفی برای کابل‌ها ایجاد می‌کنند.

قیمت سیم و کابل

سیم و کابل از لوازم اصلی در صنعت برق محسوب می‌شوند که قیمت آن‌ها به طور مداوم تغییر می‌کند، پس مهندسان برق نیاز دارند به صورت به روز، به قیمت این محصولات دسترسی داشته باشند. تفاوت قیمت سیم یا کابل به عوامل مختلف از جمله موارد زیر بستگی دارد:

✅ قیمت مواد اولیه به کار برده شده در تولید محصول اهمیت زیادی دارد. به طور معمول فلز هادی کابل برق مس یا آلومینیوم است و اصلی‌ترین فاکتور که به طور مستقیم در تعیین قیمت کابل تاثیرمی‌گذارد، قیمت داخلی و یا جهانی آلومینیوم و مس است. اینکه کابل روکش‌دار و یا بدون روکش باشد، با توجه به تغییر قیمت ماده عایق مورد استفاده در تولید کابل، موجب تغییر قیمت آن می‌شود.

✅ سایز کابل و مقدار مواد که استفاده شده است.
✅ قیمت انرژی، هزینه حمل و نقل، حق‌الزحمه نیروی انسانی و شاخصه‌های اقتصادی مثل نرخ ارز، رونق تولید، تورم از موارد موثر در قیمت کابل هستند.
✅ عملکرد کابل نیز در مشخص کردن قیمت اثر دارد. بنابراین در صورتی که از کابل در زیر زمین استفاده شود باید دارای روکش ضد خورندگی و جوندگی باید و اگر در محیط‌های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد باید یک روکش سربی داشته باشد.

فروش سیم و کابل‌های برق ارزان از کارخانه

سیم و کابل توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند و مناسب با نیاز مشتری درمدل، اندازه و ابعاد مختلف در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. برای داشتن یک خرید خوب و مطمئن، باید محصولی انتخاب کنید که علاوه بر با کیفیت بودن، دارای قیمتی مناسب باشد. فروشگاه سیم و کابل تسلا سال‌هاست در تلاش است که محصولاتی با کیفیت و قیمت ارزان و به صرفه با تنوع بالا را در کم‌ترین زمان ممکن و با ضمانت بازگشت به مشتریان محترم تحویل دهد. شما خریداران عزیز می‌توانید برای خرید سیم برق از کارخانه، با مراجعه به سایت این فروشگاه که منبع شناخته شده‌ای در بازار است، از لیست قیمت‌های روز محصولات و تجهیزات و همچنین مشخصات کامل سیم و یا کابل اطلاع پیدا کنید و با کارشناسان و مشاوران فروشگاه تماس بگیرید.

انواع سیم‌های پرکاربرد در صنعت

برای کاربردهای خاص انواع گوناگونی از سیم وجود دارد. یک نوع جامد در دسترس است، سیم جامد از عایق یا رسانای منفرد تشکیل شده است و به طور معمول با غلاف رنگی حفاظت می‌شود. این نوع سیم دارای مقاومت کمتری است و بهترین کاربرد آن در فرکانس‌های بالاتر می‌باشد و انواع رشته ای که شکل استاندارد سیم‌ها هستند. یک سیم استاندارد از تعداد زیادی رشته‌ سیم‌های نازک تشکیل شده که به یکدیگر تابیده شده‌اند. این سیم‌ها در کاربردهایی که انعطاف پذیری مورد نیاز است، بکار گرفته می‌شوند. از سیم استاندارد می‎توان برای طولاتی مدت استفاده نمود. سیم استاندارد در قیاس با سیم جامد سطح مقطع بزرگتری دارد. سایز نهایی سیم تحت تاثیر قطر کلی سیم مشخص می‌گردد.

سیم‌های رشته‌ای که بسیار خم شوند، در معرض شکستن هستند. چنانچه سیم در محل‌های مورد نظر به صورت چشمگیر یا به شکل دوره‌ای و یا مرتب خم می‌شود، بایستی از نوع رشته‌ای استفاده نمود. در سیستم‌های سیم کشی برق موجود در منزل‌ها از نوع جامد سیم استفاده می‌شود، زیرا هنگامی که داخل دیوار تعبیه می‌شود نیازی به انعطاف زیاد نخواهد داشت. کابل‌ها بر مبنای فاکتورهای گوناگون همچون شکل رسانا، سطح ولتاژ، تعداد رشته و کارکرد انواع متنوعی دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سیم ارت

سیم ارت

سیم ارت به معنای سیم اتصال به زمین است و کاربرد اصلی این سیم ممانعت از برق گرفتگی می‌باشد. به طور کلی سیم ارت کابلی است که به طور تقریبی در تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی وجود دارد. در واقع امکان نشت جریان اتفاقی است که در بسیاری از مدارات الکترونیکی وجود دارد و در مواردی این نشتی توسط بدنه‌های فلزی و یا قطعات هادی دیگر به قسمت‌های سطحی لوازم برقی می‌رسد و به همین علت با لمس یک وسیله مقداری جریان الکتریسیته به بدن انسان منتقل می‌شود که این اتفاق در مواردی باعث برق گرفتگی و یا آسیب رسیدن به آن وسیله می‌شود.

 

سیم ارت با انتقال نشتی جریان برق به زمین از برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می‌نماید. به همین علت لازم است برای کاربری بیشتر و بهتر از لوازم الکتریکی حتما از سیم ارت بکار گرفته شود. سیم ارت امروزه در صنایع مختلفی مشاهده شده و در صنایع مسکونی نیز گاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سیم ارت می‌توان در تمامی وسایل برقی خانگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر، مایکروفر، اجاق گازهای دارای ترموکوبل و …  استفاده نمود. همچنین به منظور ممانعت از شکل گیری الکتریسیته ساکن و انتقال مواد قابل اشتعال در هنگام تعمیرات الکتریکی بکار گرفته می‌شود.

سیم مفتول

سیم مفتول محصولی نیمه پایانی می‌باشد که از بیلت فولادی قابل تهیه است. بیلت فولادی بعد از فرآیند نورد به سیم مفتول تبدیل می‌گردد. برای یک کارخانه تولیدی سیم مفتول یک محصول نهایی است و برای کارگاه‌های تولیدی یک نوع مواد خام به شمار می‌رود. سیم مفتول بعد از عملیات نورد به شکل کویل یا کلاف مورد بسته بندی واقع می‌شود. از این رو وزن کلاف سیم مفتول را به عنوان وزن سیم مفتول بیان می‌کنند.

 

سیم مفتول محصولی فولادی است که موارد مرسوم آن سطح مقطع در بازه‌ 0.4 تا 4 میلی‌متر متغیر بوده و از طریق پروسه کشش و نورد گرم تهیه می‌شود. سیم مفتول به طور معمول از فولاد کم کربن تولید می‌گردد. به طور مثال بر طبق استاندارد DIN EN ISO 16120-2 جنس C32D، و بر طبق استاندارد ASTM A510M جنس 1008 و یا بر طبق استاندارد GOST30136 جنس Ct0M درجه بندی‌های فولاد مورد استفاده در تولید سیم مفتول هستند. به بیان دیگر هر یک از این گریدها دارای میزان معینی از کربن و سایر عناصر آلیاژی هستند که به علت متنوع بودن انواع سیم مفتول قابل تهیه، گرید‌های گوناگونی از این محصول در دسترس است. مفتول فولادی قادر است به شکل خام یا همان مفتول سیاه نیز وجود داشته و یا می‌تواند در برخی موارد نیز گالوانیزه شود.

سیم مفتول
سیم خشک

سیم خشک

سیم خشک به علت تک رشته‌ای بودن و یا در آن تعدادی سیم به شکل تک رشته بکار رفته‌اند، از قدرت جریان برق و رسانایی بالایی برخورد می‌باشد و جریان را به شکل مطلوبی از خود عبور می‌دهد. در این نوع سیم، به علت بکارگیری هادی مسی مفتولی و در پی آن کاهش انعطاف پذیری سیم خشک در قیاس با سیم‌های افشان، برای نام‌گذاری این سیم از واژه‌ سیم حشک استفاده می‌گردد. سیم خشک به طور معمول در سیم کشی‌های داخلی برخی از تابلو‌های برق و دستگاه‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. در زمان خرید می‌بایست به علامت‌هایH05V-U  ، NYA و H07V-U توجه نمود، چرا که این نشانه‌ها مختص سیم‌های مفتولی می‌باشند.

سیم‌ خشک اغلب عایقی از جنس پی وی سی داشته و در رنگ بندی‌های متنوع است. در زمان بکارگیری سیم خشک در داخل مجتمع، بایستی به این نکته توجه کافی داشت که این سیم باید در زیر گچ و درون لوله‌ها بکار رود. از این نوع سیم در فضاهای خشک و مرطوب نیز می‌توان استفاده نمود و در محل‌های بسته و باز نیز قابل بکارگیری هستند. در قسمت‌های گوناگون داخلی ساختمان، چه در شرایطی که آجر کاری است و چه در سرایطی که در مرحله بتن کاری است، می‌توان سیم خشک را مورد استفاده قرار داد.

سیم افشان

سیم افشان از یک سیم تک رشته‌ای تشکیل شده که هادی آن فلزی از جنس مس می‌باشد و عایق به کار رفته در سیم افشان نیز آمیزه پلیمر PVC از نوع پلیمر PVC/C است. سیم افشان را درون وسایل برقی و نیز برای محافظت از سیستم‌های روشنایی، در محیط‌های خشک، درون لوله‌ها و زیر و روی گچ بکار می‌برند اما بکارگیری سیم افشان به منظور نصب به طور مستقیم روی سینی کابل، کانال کابل کشی و مخازن جایز نمی‌باشد. 

 

ولتاژ نامی در سیم‌های افشان، 300/500 ولت در سیم‌های افشان تا سطح مقطع 1 میلی متر مربع و 450/750 ولت در سیم‌های افشان با سطح مقطع بیش از 1 میلی متر مربع می‌باشد. از آنجا که سطح مقطع سیم افشان به خاطر وجود فاصله میان لایه های مختلف سیم‌های به هم تابیده بیشتر بوده، مقاومت الکتریکی سیم افشان نیز از سیم مفتول بیشتر است. سیم افشان یکی از انواع کابل‌ها می‌باشد که قابلیت انعطاف پذیری دارد. این گونه از کابل‌ها از تعدادی سیم هادی ساخته شده‌اند که سیم‌ها به صورت تک رشته افشان هستند. سیم افشان در مدل‌های سبک و پرقدرت در بازار موجود بوده که هر کدام از آن‌ها خصوصیت‌ها و استفاده‌های مختص به خود را دارند.

سیم افشان
چرا سیم و کابل تسلا؟

فروشگاه سیم و کابل تسلا با بیش از ده سال سابقه کار در زمینه ارائه سیم و کابل، درگاهی امن برای خرید کلیه محصولات سیم و کابل و اتصالات برای مشتریان غیر حضوری فراهم ساخته است. تمامی محصولات همراه با ضمانت نامه و طبق استاندارد های مرجع به مشتریان عرضه می گردد.  اعتقاد ما بر این است که صداقت و کیفیت ارایه خدمات باعث رشد و توسعه این مجموعه در این سالها بوده است. و والاترین هدف ما کسب رضایت مشتریان می باشد.

تنوع کالاها در تسلا در زمینه سیم و کابل به شما این امکان را میدهد که به علت محدودیت بودجه نظرات و سلایق شما بزرگواران حذف نگردد و این موضوع همواره موجب افزایش رضایت مشتریان تسلا خواهد بود.

آدرس ما :  لاله زار جنوبی ، کوچه ملانوروزی ، پاساژ خندان ، همکف پلاک۸

شماره تماس:

۰۲۱۳۳۵۳۱۷۹۲ ۰۹۱۲۶۰۵۵۳۰۳

ضمانت اصالت کالا
ضمانت اصالت کالا
ارسال به سراسر کشور
ارسال به سراسر کشور
پشتیبانی 24 ساعته
پشتیبانی 24 ساعت
مرجوع کالا
مرجوع کالا

انواع کابل‌های پرکاربرد در صنعت

در حال حاضر کابل‌ها را می‌توان یکی از پر استفاده‌ترین تجهیز در نظر گرفت. کابل‌ها با نظر به استفاده‌ گسترده و فوق‌العاده‌ای که در زندگی انسان‌ها دارند، از تنوع بالایی برخوردار هستند. یکی از معیارهای اصلی تعیین کننده‌ی میزان انعطاف یک کابل، شمایل رسانای آن می‌باشد. به صورت کلی انواع کابل را می‌توان بر حسب شکل رسانا نیز دسته‌بندی نمود. از این رو، کابل‌ها بر اساس معیار‌های مختلف، دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند، اما چند نوع کابل بیشتر از سایر موارد استفاده می‌شوند که عبارتند از:

کابل‌های جفت پیچ خورده: این کابل‌ها در حقیقت از یک جفت کابل پیچ خورده به یکدیگر تشکیل شده اند و برای فاصله های طولانی از این نوع کابل بهره می‌برند.

کابل‌های چند رسانا: از چند سیم هادی با غلاف عایق تشکیل شده است. این نوع کابل ها در مدار های کنترل از راه دور به کار می روند.

کابل‌های کواکسیال: دارای یک رسانای احاطه شده به وسیله یک رسانای فویلی بوده که حدواسط این دو را عایقی فرا گرفته است. بیشترین استفاده این نوع کابل در آنتن‌های تلویزیون می باشد.

کابل های برق: تمامی کابل‌های برق ساختمانی از دو قسمت سیم رسانا و بخش محافظ تشکیل شده اند.

کابل ربان

انواع کابل فشار قوی

انواع کابل فشار ضعیف

کابل خودنگهدار

کابل خودنگهدار

کابل خودنگهدار کابلی است که از مجموع چند کابل تک رشته‌ای ساخته شده است. به منظور تولید هادی این کابل‌ها از آلومینیوم استفاده می‌کنند. این نوع کابل‌ها از آن جهت به این عنوان نام گذاری شده‌اند که در ساختار آن از یک فلز نگهدارنده بهره گرفته شده است تا وزن کابل و نیروی کشش را تحمل نماید. در اصل کابل خودنگهدار یک کابل هوایی می‌باشد و در خطوط هوایی توزیع برق بکار گرفته می‌شود. 

 

رشته‌ها در این کابل در کنار یکدیگر به هم پیچیده شده و از این جهت با نام کابل باندل شده نیز شناخته می‌شوند. این نوع کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های قدیمی که از هادی‌های آنیل نشده مسی ساخته شده‌اند، خصوصیات بهتری دارند. هدف و فعالیت اصلی این کابل، انتقال برق به روشنایی خیابان و خانه‌ها بر روی تیرهای برق همراه با سطح ایمنی بالا و کاهش حوادث و خطرات جانی و مالی می‌باشد. بیشترین کارکرد را در مسیرهای کم عرض، کابل خودنگهدار برق دارد. این گونه کابل‌ها از هادی آلومینیوم و عایق پلی اتیلن کراس لینک (XLPE) به رنگ مشکی تولید شده‌اند. این کابل‌های به رنگ مشکی جایگزین مناسبی برای کابل‌های تک رشته‌ای مسی هستند. کابل خودنگهدار، تنها به صورت هوایی بوده و هیچ کاربردی به شکل زمینی ندارد.

کابل آلومینیوم

کابل آلومینیوم یکی از اقسام کابل برق می‌باشد که همراه با کابل‌های مسی به بازار عرضه می‌شود. این نوع کابل از گذشته در تأسیسات برقی، خطوط انتقال و پست‌های توزیع برق به کار گرفته شده اما در دنیای امروز به کارگیری از آن رو به افزایش بوده چرا که قیمت مس بیشتر از قبل شده و کاربرد کابل‌های مسی به تنهایی، در شبکه‌های برق صرفه اقتصادی ایجاد نمی‌کند. 

کابل‌ها به منظور انتقال جریان الکتریکی استفاده می‌شوند. کابل‌های برق از نوع هادی، عایق و روکش تشکیل شده‌اند. در کابل‌های آلومینیومی، هادی از جنس فلز آلومینیوم می‌باشد. ضمن اینکه هدایت الکتریکی آلومینیوم از فلز مس کمتر و مقاومت آن بیشتر است اما با این وجود، با گزینش صحیح کابل آلومینیوم می‌توان عملکرد و کارکرد آن را در شبکه برق افزایش داد. 

 

کابل‌های آلومینیومی در قیاس با کابل‌های مسی مقاومت الکتریکی بیشتری داشته و به همین علت، جریان الکتریکی در کابل‌های مسی آسان‌تر منتقل می‌شود. از کابل آلومینیوم فقط در دسته کابل‌های قدرت و به شکل کابل زمینی و هوایی با هادی مفتول بهره می‌برند. در هنگام خرید کابل آلومینیوم باید به معیارهایی همچون ظرفیت آمپری، سایز و سطح مقطع کابل، تعداد رشته (تکفاز و یا سه فاز بودن)، افت ولتاژ، اندازه تأسیسات برق و … توجه کافی داشت.

سیم افشان

انواع سیم برق بر اساس نام اختصاری

در ادامه، به بررسی کاربردهای انواع سیم‌ها بر اساس نام مختصر آنها می‌پردازیم. در نقشه‌های برقی که برای سیم‌کشی ساختمان تهیه می‌شود، اغلب از این حروف به عنوان نشانگر نوع سیم‌ها استفاده می‌شود.

سیم (NYA):
سیم مسی تک لایه نرم با روکش پلاستیک در رنگ‌های سبز، زرد، سیاه، آبی و قهوه‌ای. این نوع سیم برای نصب ثابت در محیط‌های خشک و داخل لوله‌های پی وی سی و فولادی مناسب است. باید توجه داشت که استفاده از این نوع سیم زیر گچ مجاز نمی‌باشد.

سیم (NYAF):
سیم افشان که در آن رشته‌های نازک سیم مسی به هم تابیده شده و روکش پلاستیک در رنگ‌های سبز، زرد، سیاه، آبی و قهوه‌ای دارد. مورد مصرف این نوع سیم برای نصب بدون حرکت در محیط‌های خشک و داخل لوله‌های پی وی سی یا فولادی مناسب است. همچنین باید توجه داشت که استفاده از این نوع سیم زیر گچ مجاز نمی‌باشد.

سیم (NYM):
سیم‌های مسی یک لایه با عایق پی وی سی و مقاوم در برابر رطوبت با کلاف‌های سیاه، خاکستری یا سفید هستند و رنگ روکش سیم‌های داخلی آن‌ها می‌تواند سیاه، قهوه‌ای یا آبی باشد. مورد مصرف این نوع سیم برای نصب ثابت در محیط‌های خشک یا مرطوب یا زیر گچ بدون لوله یا روی مقره، مثلاً در نصب کولرها، مناسب است.

سیم (Y):
سیم‌های روکش‌شده با مواد پی وی سی که به دو صورت دو، سه یا چهار رشته به هم تابیده شده و یا تک رشته ای که اغلب تک رشته‌ها در رنگ‌های استاندارد و در کلاف‌های صدمتری در بازار موجود می‌باشند. مورد مصرف این نوع سیم برای نصب ثابت در داخل لوله‌های پی وی سی و فولادی برای زنگ اخبار، تلفن و سایر دستگاه‌های علامت‌دهنده مناسب است.

چگونه مرغوبیت سیم و کابل را تشخیص دهیم؟

1. بررسی سطح بیرونی: سیم و کابل با انعطاف کم باید دارای سطحی صاف و بدون هر گونه فرورفتگی یا برجستگی باشند. این ویژگی نشان‌دهنده‌ای از مرغوبیت است و از عدم خطرات ناشی از نقص در تولید خبر می‌دهد.

2. اندازه عایق: قطر زیاد عایق، تضمین‌کننده مرغوبیت سیم و کابل نیست. برخی تولیدکنندگان به دلیل کاهش وزن مس، به افزایش قطر عایق می‌پردازند. این نکته را در نظر بگیرید و بر اساس استانداردها و نیازهای فنی مورد نظرتان انتخاب کنید.

3. برش هادی: هنگام برش سیم یا کابل برق، حتماً بررسی کنید که هادی در مرکز عایق قرار دارد. این ویژگی نشان‌دهنده اجتناب از هر گونه نقص در ترتیب لایه‌های محصول است.

4. جدایی آسان عایق: عایق سیم و کابل باید به سهولت و به صورت کشسان از هادی جدا شود. این ویژگی نشان‌دهنده کیفیت و عملکرد عالی عایق است.

5. نوع هادی: رشته‌های هادی باید از مس یا آلومینیوم خالص و نرم شده باشند. استفاده از مواد با کیفیت مناسب، تضمین‌کننده مقاومت و انعطاف‌پذیری مطلوب است.

6. خصوصیات هادی: هادی مورد استفاده در سیم و کابل باید انعطاف‌پذیر باشد و سطحی شفاف و براق داشته باشد. این ویژگی‌ها نشانگر کیفیت و استحکام هادی مورد استفاده می‌باشند.

با توجه به این نکات، شما می‌توانید با اطمینان محصولات با کیفیت را از محصولات با کیفیت پایین تفکیک کرده و از ابزارهای الکتریکی با عملکرد بهینه و مقاومت مناسب بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

پاسخ به این سوال نیازمند اطلاع از کار شما می باشد بنابراین جهت انتخاب بهترین گزینه برای خود با کارشناسان سیم و کابل تسلا تماس بگیرید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

۰۲۱۳۳۵۳۱۷۹۲ 📞 |   ۰۹۱۲۶۰۵۵۳۰۳ 📞

بله شما می تواندی با مراجعه به فروشگاه سیم و کابل تسلا واقع در لاله زار جنوبی، کوچه ملانوروزی، پاساژ خندان، همکف پلاک۸ سفارش خود را به صورت حضوری دریافت نمایید.

فروشگاه سیم و کابل تسلا با بیش از دو دهه تجربه فعالیت در زمینه فروش انواع سیم و کابل از برترین برندهای بازار، تمامی سعی خود را بر آن داشته تا اولویت اول خود را رضایت و اعتماد مشتری قرار دهد.

هزینه ها به نسبت وزن، تعداد و فاصله کاملا متغیر است سعی می کنیم از هزینه های اضافی پرهیز کنیم و با مناسب ترین قیمت و در سریعترین زمان سفارش شما را به دستتان برسانیم.

فروشگاه سیم و کابل تسلا بصورت کاملا تخصصی سعی در فروش تجهیزات صنعتی و انواع سیم و کابل با کیفیت و تولید شده توسط شرکت سازنده اصلی را دارد؛ بدیهی است که طبق قوانین تجارت الکترونیک ایران هر محصولی که آسیب یا ایرادی داشت و یا محصول اصل و اورجینال نبود، تا 7 روز توسط فروشنده گارانتی می شود و شما میتوانید محصول را مرجوع یا تعویض کنید.