کابل شبکه چیست

کابل شبکه چیست

کابل شبکه چیست: کابل شبکه دارای انواع مختلفی است که با توجه به استانداردها و مشخصات متنوع به دسته‌های کابل هم محور، کابل کواکسیال، کابل جفت پیچ خورد و کابل فیبر نوری به یکدیگر تقسیم می‌شود. کابل شبکه برای ارتباط دادن کلاینت‌ها و انتقال دیتا میان آن‌ها را بر عهده دارد. گاهی اوقات این کابل‌ها خارجی است و می‌توان از آن‌ها برای انجام کارهایی مانند وصل کردن رایانه به مودم‌های اینترنتی یا پورتهای زمینی استفاده کرد. آن‌ها میتوانند بخشی از یک زیرساخت بزرگتر باشند و در این موارد اغلب در دیوارها به همراه چیزهایی مانند کار الکتریکی ساخته می‌شوند تا دسترسی آماده به اینترنت و خدمات تلویزیون کابلی را فراهم کنند. کابل شبکه قابل جایگزینی نیستند و هر کدام معمولاً برای یک هدف خاص مناسب هستند، بنابراین هر کسی که به دنبال خرید کابل یا نصب آن برای یک پروژه خاص است بهتر است قبل از خرید انواع کابل شبکه به خوبی تحقیق کند و از اطلاعات کافی برخوردار باشد. کابل جفت تابیده بدون محافظ (UTP) در بسیاری از شبکه‌های اترنت خانگی و تجاری استفاده می‌شود. کابل کواکسیال یکی دیگر از انواع رایج کابل شبکه است که انعطاف‌پذیری کمتری دارد. کابل متقاطع اترنت نیاز به سوئیچ‌های شبکه یا روتر را از بین میبرد. این کابل همچنین به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از آداپتورهای شبکه خود، مانند کارت رابط شبکه (NIC) متصل شوند. کابل‌های فیبر نوری برای شبکه‌هایی که فواصل زیادی را در بر می‌گیرند استفاده می‌شود. در نتیجه این نوع کابل‌ها دارای چندین لایه پوشش محافظ می‌باشند. همچنین نور را بر خلاف سیگنال‌های الکتریکی مانند کابل‌های دیگر منتقل میکند.

خرید انواع سیم و کابل از تسلا

کابل شبکه

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل کسری

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

انواع کابل شبکه

به طور کلی کابل‌های LAN از ۳ نوع کابل شبکه استفاده می‌شود که عبارتند از:
زوج به هم تابیده، کابل کواکسیال و کابل فیبر نوری. یکی از پرکاربردترین کابل‌های موجود کابل شبکه جفت تابیده است که تقریبا در همه جا استفاده میشود و به طور کلی شبیه کابل‌های تلفن است. در کابل‌های شبکه سیمی ۴ جفت کویل وجود دارد. کابل‌های شبکه Twisted-Pair را می‌توان از نظر ساختاری به دو دسته کلی UTP و STP تقسیم کرد. کابل کواکسیال، بیشتر در آنتن‌های آنالوگ و دیجیتال استفاده می‌شود. از دلایل کاهش استفاده و استقبال از این کابل‌ها میتوان به هزینه‌های بالای نصب و نگهداری، از دست دادن سیگنال در فواصل طولانی، پورت‌های نامناسب وعدم پشتیبانی شبکه از این کابل‌ها اشاره کرد. اما نکته مثبت و کاربردی این کابل‌ها مقاومت در برابر نویز بالا است. کابل شبکه فیبر نوری نیز بیشتر برای شبکه‌های پرسرعت استفاده میشود و قیمت بسیار بالایی دارد. نحوه کار این کابل‌ها به این صورت است که از یک ریسمان شفاف و بلند مانند شیشه و پلاستیک برای انتقال نور به داخل و خارج یک انتهای رشته استفاده میشود. برای ساخت فیبر نوری ابتدا ساختار آن در یک میله شیشه‌ای به نام پیش ساز از سیلیس ایجاد می‌شود و سپس در فرآیندی جداگانه این میله کشیده شده به فیبر تبدیل می‌شود. این کابل شبکه در مخابرات، حسگرها، موارد پزشکی، کیس‌های نظامی و در نورپردازی کاربرد دارد.‌

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل همدان

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه UTP

کابل شبکه Cat1 UTP

کابل شبکه Cat1 UTP که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد و معمولاً برای انتقال سیستم‌های صوتی و تلفن استفاده می‌شود نیز پیچ خورده و بدون پیچیدگی است. ارائه دهندگان خدمات ISDN و PSDN از کابل شبکه Cat1 UTP استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در سیم کشی بین محل مشتری به شبکه مخابراتی از کابل cat ۱ استفاده می‌شود. برخی از خانه‌های قدیمی ممکن است هنوز کابل Cat1 UTP داشته باشند، اما اخیراً کابل Cat1 UTP با کابل Cat3 UTP یا کابل Cat5 UTP جایگزین شده است. از آنجایی که میزان فرکانس پشتیبانی شده در کابل‌های شبکه متفاوت است، مقدار یا مقدار اطلاعات قابل انتقال نیز متفاوت خواهد بود. کابل شبکه Cat1 UTP دارای حداکثر سرعت انتقال ۱ مگابیت بر ثانیه است. این کابل شبکه در تلفن‌های داخلی (سیم‌های تلفن)، مودم‌ها و ISDN کاربرد دارد. پهنای باند کابل شبکه Cat1 UTP حداکثر ۴. (چهاردهم) مگاهرتز است. کابل‌های شبکه Cat1 UTP در شبکه‌های کامپیوتری استفاده نمی‌شوند زیرا از ترافیک کافی پشتیبانی نمی‌کنند. Cat‌های دیگر مخصوص شبکه هستند و می‌توانند ترافیک شبکه تلفن و کامپیوتر را پشتیبانی کنند.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل البرز الکتریک نور

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

کابل شبکه Cat2 UTP

کابل شبکه Cat2 UTP از ۴ سیم استفاده می‌کند که به صورت جفت به هم تابیده شده‌اند. کابل شبکه Cat2 UTP دارای حداکثر سرعت انتقال ۴ مگابیت بر ثانیه است. کابل شبکه Cat2 UTP در شبکه‌های Token Ring استفاده می‌شود. حداکثر پهنای باند کابل شبکه Cat2 UTP ۴ مگاهرتز است. از کابل شبکه Cat2 UTP در شبکه‌ها استفاده می‌شود. این کابل قادر به پشتیبانی از ترافیک تلفن و شبکه‌های کامپیوتری است. این کابل سرعت و پهنای باند بیشتری نسبت به کابل شبکه Cat1 UTP دارد. کارکرد کابل شبکه Cat2 UTP چندان رایج نیست و ممکن است در سیستم‌های تلفن قدیمی، به ویژه آن‌هایی که استانداردهای TIA را رعایت می کنند، دیده شود.

کابل شبکه Cat3 UTP

کابل شبکه Cat3 UTP حداکثر سرعت انتقال ۱۰ مگابیت بر ثانیه را دارد. کابل شبکه Cat3 UTP در Token ring و ۱۰ شبکه BASE-T استفاده می‌شود. حداکثر پهنای باند کابل Cat3 UTP ۱۶ مگاهرتز است. کابل Cat3 UTP دارای ۴ جفت سیم مسی پیچ خورده است. از کت ۳ به بعد میتوان مسافت‌های طولانی تا ۱۰۰ متر را کابل کشی کرد. هنوز هم می‌توان دید که برخی از سیستم‌های تلفن قدیمی از کابل Cat3 UTP استفاده می‌کنند. Cat3 در شبکه‌ها استفاده می‌شود. این کابل قادر به پشتیبانی از ترافیک تلفن و شبکه‌های کامپیوتری است.

کابل شبکه Cat4 UTP

کابل Cat4 UTP دارای ۴ جفت سیم مسی پیچ خورده است. کابل Cat4 UTP دارای حداکثر سرعت انتقال ۱۶ مگابیت بر ثانیه است. کابل شبکه Cat4 UTP در شبکه‌های Token ring استفاده می‌شود. حداکثر پهنای باند کابل شبکه Cat4 UTP ۲۰ مگاهرتز است. این نوع کابل امروزه به ندرت استفاده می‌شود. حداکثر فاصله در کابل‌های CAT4 دویست متر است. Cat4 در شبکه‌ها استفاده می‌شود. این کابل قادر به پشتیبانی از ترافیک تلفن و شبکه‌های کامپیوتری است.

کابل شبکه Cat5 UTP

کابل شبکه Cat5 UTP دارای حداکثر سرعت انتقال ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. کابل شبکه Cat5 UTP برای شبکه‌های اترنت (۱۰ مگابیت در ثانیه)، اترنت سریع (۱۰۰ مگابیت در ثانیه) و حلقه توکن (۱۶ مگابیت در ثانیه) استفاده می‌شود. حداکثر پهنای باند شبکه کابلی Cat5 UTP ۱۰۰ مگاهرتز است. Cat5 در شبکه‌ها استفاده می‌شود. این کابل قادر به پشتیبانی از ترافیک تلفن و شبکه‌های کامپیوتری است. گشتاور CAT5 در هر اینچ بیشتر از CAT3 است. بنابراین این نوع کابل سرعت و مسافت بیشتری را پشتیبانی می‌کند. کابل Cat5 UTP دارای ۴ جفت سیم مسی پیچ خورده است که با جک RJ45 عرضه می‌شود. تفاوت cat ۳، cat ۴ و cat ۵ در این است که cat5 بیشتر در شبکه‌های Fast Ring، Ethernet و Fast Ethernet استفاده می‌شود. موارد استفاده از کابل شبکه Cat5 UTP در شبکه‌های خانگی و محل کار، برای استفاده در فواصل بیش از صد متر باید از پل یا سایر تجهیزات شبکه استفاده شود در غیر این صورت شبکه دچار اختلال می‌شود. به عنوان مثال، یکی از مواردی که میتواند اتفاق بیفتد این است که میتواند بسته را از بین ببرد و سرعت انتقال را کاهش دهد.

کابل شبکه Cat5e UTP

کابل‌های اترنت سری CAT5e نسبت به کابل‌های Cat5 دسته جدیدتر و پیشرفته‌تر هستند و داده‌ها را با امنیت و سرعت بیشتری انتقال می‌دهند. سرعت کابل‌های CAT5 بین ۱۰ تا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه است در حالی که سرعت کابل‌های CAT5e به ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه (۱ گیگابیت بر ثانیه) می‌رسد. کابل‌های CAT5e نسبت به کابل‌های CAT5 در برابر تداخل مقاوم‌تر هستند. اگرچه کابل CAT6 در بازار موجود است و سرعت بالاتری دارد، اما اکثر کابل‌های CAT5e می‌توانند اکثر برنامه‌های شبکه را نیز انجام دهند. جفت پیچ خورده کابل CAT5e مقررات دقیق‌تری نسبت به کابل CAT5 دارد و این سیم‌های پیچ خورده سفت‌تر اجازه میدهد تداخل کمتری ایجاد شود.

کابل شبکه Cat6 UTP

کابل شبکه CAT6 UTP پلی بین سیستم‌ها برای تبادل اطلاعات است. این نوع کابل شبکه لگراند هیچ گونه تغییری در داده‌ها ایجاد نمی‌کند و فقط برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. کابل شبکه در مدل‌ها و استانداردهای مختلفی ساخته می‌شود که بسته به سرعت شبکه برای انتقال اطلاعات و همچنین دستگاه مورد استفاده انتخاب می‌شود. کابل شبکه لگراند CAT6 UTP یک بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل اطلاعات، اشتراک‌گذاری و اتصال دستگاه‌های موجود در یک شبکه به یکدیگر یا به شبکه‌های دیگر استفاده می‌شود.

کابل شبکه Cat6e UTP

کابل شبکه پچ کورد UTP Cat6e برای اتصال رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌ها به سوئیچ‌ها، مودم‌ها و پریزهای دیواری و غیره استفاده میشود. کابل شبکه Cat6e UTP پچ کورد دارای روکش ضخیم پی وی سی و سیم مرغوب می‌باشد و برای مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود. از این کابل پچ کورد برای اتصال دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه به NVR نیز استفاده می‌شود.

کابل شبکه Cat7 UTP

کابل گروه ۷ که به عنوان کابل Cat7 یا Cat. 7 نیز شناخته میشود، یک کابل شبکه انتقال (رسانه‌ای) پیشرفته است که در زیرساخت اصلی شبکه‌های انتقال پرسرعت (ظرفیت بالا) یا اترنت گیگابیت استفاده می‌شود. استفاده شده. این کابل از لایه‌های محافظ مجزا (سپر) فویل استفاده میکند که از یکدیگر در برابر پیچ خوردگی محافظت میکنند، و شبکه‌های کامپیوتری مستقیما استفاده می‌شوند. کابل شبکه گروه ۷ (Cat7) توسط استاندارد ISO/IEC ۱۱۸۰۱:۲۰۰۲ (فناوری اطلاعات – کابل کشی عمومی در سایت‌های مشتریان) در طبقه‌بندی استاندارد تعریف و ارائه شده است. این مشخصات همچنین در استاندارد VDE-EN ۵۰۱۷۳ به عنوان استاندارد کلاس F تعریف شده و استاندارد ISO/IEC ۱۱۸۰۱ در سطح جهانی و استاندارد EN ۵۰۱۷۳ در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود که هر دو از استانداردهای قوی هستند. و ضروری و همچنین تقریبا مشابه هستند. با این حال، استاندارد اروپایی از نظر پارامترهای انتقال داده دقیق‌تر است. به همین دلیل است که کابل Cat7 گاهی اوقات به عنوان کابل ISO کلاس F شناخته می‌شود.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل خراسان افشار‌نژاد

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

حداکثر طول کابل شبکه

یک محدودیتی که در هنگام استفاده از کابل شبکه دیده می‌شود، همین طول آن است و نباید آن را بیشتر از حد استاندارد و حد مشخصی مورد استفاده قرار داد؛ چرا که در شبکه طراحی شده شاهد مشکلاتی خواهید شد. در واقع در صورتی که متراژ بیشتر از حدی را مورد استفاده قرار دهید کیفیت سیگنال کم می‌شود، لذا با افزایش طول کابل میزان مقاومت الکتریکی بیشتر می‌شود که در نهایت این مقاومت موجب کاهش کیفیت سیگنال می‌شود. گفتنی است که طول کابل شبکه با سرعت تبادل داده‌ها رابطه عکس دارد؛ به هر اندازه‌ای که طول کابل بیشتر باشد سرعت تبادل داده‌ها به اندازه قابل مشاهده‌ای کم می‌شود.
لازم است بدانید با اگر طول کابل زیاد باشد قطعا ممکن است داده‌ها از بین بروند و فرآیند تبادل داده هم مختل شود. طولانی بودن کابل شبکه مشکلات دیگری همچون تضعیف سیگنال، تاخیر، عملکرد نامطلوب پروتکل‌ها، بروز نویز، هزینه نصب بالا و… به‌وجود می‌آید. بسیاری از افراد گفته‌اند که پس از ۱۰۰ متر با افت سیگنال روبه‌رو خواهید شد و توصیه می‌کنند که در ابتدای ۱۰۰ متر کابل برای تقویت سیگنال از یک سوئیچ استفاده شود. اگر بیشتر از صد متر کابل استفاده شود پس از آن سرعت کلی کم می‌شود و در عین حال قابلیت اتصال شبکه هم کمتر می‌شود؛ بنابراین تمام شرکت‌های سازنده توصیه می‌کنند که حداکثر طول کابل بایستی ۱۰۰ متر باشد و بیشتر از این متراژ قطعاً مشکلات ذکر شده را شاهد خواهید بود. در حالت کلی اگر می‌خواهید شبکه شما دارای مشکل نشود و اختلالات و مشکلات یاد شده در عملکرد خوب شبکه تاثیر نگذارد حتما حداکثر متراژی که استفاده می‌کنید همان ۱۰۰ متر باشد و به هیچ عنوان بیشتر از این مقدار را توصیه نمی‌کنیم. در واقع برای این که کابل شبکه را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید از نوار اندازه‌گیری استفاده کنید.

نحوه انتقال دیتا توسط کابل شبکه

هنگامی که دو دستگاه از یک نوع یا مختلف را با استفاده از کابل شبکه یا همان کابل لن متصل می‌کنید، می‌توانید به راحتی اطلاعات را بین دو دستگاه انتقال دهید. این کابل‌های فوق‌العاده، به راحتی می‌توانند اطلاعات حجیم را حمل کنند و محدودیت حجمی برای شما ندارند. این اطلاعات از طریق سیم‌های شیشه‌ای منتقل می‌شود و در واقع این کابل تنها به تبادل اطلاعات می‌پردازد و هیچ اقدامی برای تغییر این اطلاعات انجام نمی‌دهد.

نحوه انتقال دیتا با کابل شبکه

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل راد‌افشان سحر

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

نکات مهم در رابطه با کابل شبکه

طراحی و اجرای شبکه‌های کامپیوتری نیازمند توجه به چند نکته است. برخی از این نکات واضح و شفاف هستند، در حالی که برخی دیگر ظرافت‌های خاص خود را دارند. نکات شبکه‌های کامپیوتری به دو گروه نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. در بعد سخت افزاری باید به موارد مختلفی از جمله پیکربندی صحیح نرم افزار، صدور مجوز مناسب، تنظیم خط مشی امنیتی و مواردی از این دست توجه کنید، اما در بعد سخت افزاری باید با تعدادی از اصطلاحات آشنا باشید. تعاریف در طراحی و اجرای شبکه‌های کامپیوتری باید به مواردی مانند برآورد حداکثر ظرفیت مورد نیاز شبکه، استفاده صحیح از کابل‌های شبکه، سوکت کابل مناسب و مواردی از این دست توجه شود تا شبکه‌ها بدون مشکل به مشتری تحویل داده شوند.
💠1. طول کابل مهم است: استاندارد EIA / TIA حداکثر طول کابل را ۱۰۰ متر مشخص می‌کند. این سایز شامل کابل پچ کورد نیز می‌شود. اگر برای هر انتهای گره‌ها از یک کابل پچ کورد ۱۰ متری استفاده می‌کنید، مقدار کابل افقی که استفاده می‌کنید باید فقط ۸۰ متر باشد. اگر سیم کابل ۲۰ متری دارید، فقط باید از ۶۰ متر کابل در دیوار استفاده کنید.
💠2. پیچ کوردهای طولانی ممکن است دردسر آفرین نیز باشد: می‌توانید از کابل‌های بلندتری هم استفاده کنید، ممکن است مشکلی نداشته باشید. البته تنها در صورتی که کابل مورد استفاده، اتصالات و سیستم کابل کشی شبکه از کیفیت خوبی برخوردار باشد، احتمالا مشکلی نخواهید داشت، زیرا در چنین محیطی سیگنال الکتریکی کمترین افت کیفیت را خواهد داشت. از طرفی استفاده از مواد ارزانتر و با کیفیت پایین‌تر مشکل ساز خواهد بود. به همین دلیل استفاده از پچ کوردهای بلند در بعضی جاها مناسب نیست، اما مثلاً برای دفتر شما شاید خوب باشد و در جاهای دیگر نه. مثلا کابل ۱۵۰ متری کار نمی‌کند یا بدتر از آن اگر کار کند قابل اعتماد نیست.
💠3. فضایی را برای جمع آوری کابل‌های اضافی باقی بگذارید: کابل‌های زیاد نه تنها می‌تواند مشکلات امنیتی را ایجاد کند، بلکه در بهره برداری و نگهداری نیز مشکل ایجاد می‌کند. زیرا کارمندان و کاربران شبکه ممکن است به دلیل ناراحتی کابل‌های اضافی را قطع یا پاره کنند.
💠4. مراقب کابل‌های آویزان باشید: هنگامی که کابل‌ها در قفسه یا هر جای دیگری آویزان می‌شوند، به این معنی است که گرانش به هسته مسی کابل فشار فیزیکی وارد می‌کند که به مرور زمان به کابل کشیده شده و آسیب می‌بیند. اگر طول کابل بیشتر باشد، سنگین‌تر می‌شود و فشار بیشتری به کابل‌ها وارد می‌کند. این باعث می‌شود که سیگنال به مرور زمان کاهش یابد و به تدریج منجر به خرابی کابل شبکه شود. مدیریت پچ کوردها و کابل‌های شبکه تنها به معنای تمیز و مرتب نگه داشتن آن نیست، بلکه به معنای اهداف مکانیکی نیز می‌باشد.
💠5. کابل‌ها را بیش از حد نکشید: کشیدن کابل‌ها به دلیل فشاری که به هسته مسی آن‌ها وارد می‌کند ممکن است به کابل‌ها آسیب برساند. فشار دادن هسته مسی کابل می‌تواند باعث کشیده شدن و نازک شدن سیم مسی شود که بر عملکرد سیگنال کابل تأثیر منفی می‌گذارد. در موارد شدید می‌تواند پیچ‌های داخل کابل را باز کند. به همین دلیل استانداردهای کابل کشی شبکه بیان می‌کند که حداکثر استحکام کششی کابل‌ها در زمان نصب ۱۱۰ نیوتن است. تولیدکنندگان کابل شبکه باید اطمینان حاصل کنند که کابل‌های تولید شده می‌توانند این فشار را تحمل کنند (کابل‌های ارزان قیمت اغلب آزمایش نمی‌شوند، بلکه فقط تولید می‌شوند.) کارشناس کابل کشی شبکه باید از نیرو‌سنج مطابق با استانداردهای CAT6 برای کشیدن کابل‌ها استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که مقاومت کششی از حداکثر تعیین شده تجاوز نمی‌کند.
💠6. مسیرهای کابل‌های برق باید از عبور کابل‌های شبکه جدا باشند: لوله‌های برق و جعبه‌های ترمینال را نمی‌توان برای کابل کشی CAT6 استفاده کرد زیرا شعاع خمش مناسب برای هادی کابل برق از شعاع خمش مجاز برای کابل‌های مسی CAT6 کوچکتر است. آسیب ناشی از خم شدن بیش از حد کابل باعث تغییر در استاندارد پیچش کابل‌ها و فشار روی هسته مسی کابل می‌شود که در نهایت منجر به از دست رفتن سیگنال می‌شود.
💠7. استفاده کمتر از مس برای ارزان‌تر شدن کابل: در کابل‌های ارزان‌تر نسبت به انواع استاندارد، هسته مسی قطر کمتری دارد که باعث از دست رفتن سیگنال و در نتیجه انتقال کامل سیگنال نمی‌شود. هنگامی که هسته‌های مس غیر استاندارد به هسته‌های استاندارد متصل می‌شوند، تداخل بیشتری به دلیل‌عدم تطابق امپدانس وجود دارد که باعث می‌شود سیگنال به دلیل‌عدم تطابق منعکس شود. هسته‌های با قطر نازک‌تر نیز از نظر فیزیکی ضعیف‌تر هستند و احتمال شکستن یا کشیده شدن کابل در طول زمان بیشتر است که باز هم بر عملکرد آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

مشاهده لیست قیمت محصولات: سیم و کابل مغان زرتاب

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

 

نکات مهم کابل شبکه

رنگ اصلی کابل شبکه

ترکیب رنگ در سوکت‌های شبکه نیز بسیار مهم است. عدم رعایت رنگ صحیح در سوکت‌های شبکه، اتصال کابل شبکه را ناپایدار یا غیرممکن می‌کند. برخی افراد فکر می‌کنند که بسیار مهم است که هر دو انتهای کابل شبکه یک رنگ باشد. روش رنگ‌آمیزی کابل‌های شبکه CAT5 و CAT6 توسط تکنسین‌ها و متخصصان شبکه هنگام فشار دادن یا فشار دادن سوکت یا پانچ کیستون استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که ارتباط تنها زمانی امکان‌پذیر است که طرح رنگ در نظم خاصی باشد، زمانی که طرح رنگی نادرست باشد، حتی زمانی که نظم در دو سر کابل رعایت شود، ارتباط برقرار نمی‌شود.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

آیا میدانید اینترنت با اترنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت اینترنت و اترنت

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

وظیفه رشته‌های کابل شبکه

کابل شبکه دارای ۸ سیم است و عملکرد هر کابل شبکه متفاوت است. این تفاوت به نوع کابلی که استفاده میکنید بستگی دارد: کابل شبکه متقاطع یا کابل شبکه خیابانی. اینجاست که استفاده از رنگ‌های کابل شبکه مطرح می‌شود. همانطور که می‌دانید کابل متقابل شبکه از یک جفت سیم سبز برای دریافت یا دریافت و یک جفت سیم نارنجی برای ارسال یا انتقال در یک طرف کابل استفاده می‌کند. در طرف دیگر کابل یک جفت سیم سبز برای ارسال یا دریافت و یک جفت سیم نارنجی برای دریافت یا دریافت استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد، در کابل شبکه‌ای، انتقال یا انتقال (TX) یک کامپیوتر به گیرنده یا گیرنده (RX) یک کامپیوتر شخصی دیگر و بالعکس متصل می‌شود. در کابل شبکه خیابانی از یک جفت سیم سبز برای ارسال در یک طرف کابل و دریافت از طرف دیگر کابل استفاده می‌شود. یک جفت سیم نارنجی برای ارسال در یک طرف کابل و دریافت از طرف دیگر کابل استفاده می‌شود.

سخن آخر

برای تهیه و خرید انواع سیم و کابل از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت سیم و کابل تسلا با ما در تماس باشید؛ همچنین می‌توانید پیشنهادات و نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذارید.

به روز رسانی شده در  27 شهریور 1402

11
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    ابوالقاسم مهدوی 1401-04-02 پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

    صادق انتظامی 1401-04-09 پاسخ

    خیلی دنبال این موضوع بودم

    حبیب امیری 1401-06-17 پاسخ

    حرف نداری

    یدالله جمالی 1401-07-25 پاسخ

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

    محمدجواد آخوندی 1401-08-22 پاسخ

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

    روح الله نقدی 1401-12-26 پاسخ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    کاظم رشیدی 1401-12-27 پاسخ

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم 😍😍

    صادق رمضانی 1402-01-03 پاسخ

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

    جمشید افشاری 1402-01-24 پاسخ

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

    علیرضا احمدی 1402-02-02 پاسخ

    خیلی خوب بود

    ایمان طالقانی 1402-02-05 پاسخ

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم