نگهدارنده کابل برق

نگهدارنده کابل برق

نگهدارنده کابل برق از جمله تجهیزاتی است که به‌منظور نظم دادن و ایجاد ایمنی بیشتر در کابل‌کشی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نظم دادن به کابل‌ها برای ایجاد اتصالات دقیق‌تر و دسترسی ساده‌تر به کابل‌ها، تاثیر زیادی دارد و امکان گره‌خوردگی، پیچ خوردگی و آسیب به سیم و کابل‌ها جلوگیری می‌کند. انواع نگهدارنده کابل برق و بست نیز برای همین نظم بخشیدن به کابل کشی طراحی می‌شوند و هر کدامشان با توجه به حجم کابل‌ها، محیط و نوع اتصال، کاربرد خاص خود را دارند. بست‌های کابل در اندازه‌های کوچک و بزرگ، بهترین تجهیزات برای مدیریت کابل‌ها وعدم پخش شدن و آسیب دیدنشان خواهند بود.

🔷 انواع بست کابل برق

بست‌های نگهدارنده کابل برق از نظر ساختار و نحوه‌ی اتصال در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از بست کابل چه در کابل‌کشی‌های توزیع برق و چه برای نظم دادن به کابل‌های متعدد شبکه در کامپیوترها، استفاده می‌شود. بست کابل دیواری، ریلی، چنگالی و قلاب‌دار از انواع پرکاربرد بست‌ها به‌شمار می‌روند.


💠 سیم و کابل تسلا عرضه کننده کابل آلومینیوم با بهترین قیمت و کیفیت 💠


بست کابل دیواری

این بست‌ها با اتصال به دیوار، می‌توانند کابل‌ها در نزدیکی دیوار، ثابت نگه دارند. بست‌های دیواری در سه نوع رولپلاک، مخابراتی و عایق دار تولید می‌گردند. بست‌های دیواری برای کابل‌کشی‌های روکار در ساختمان‌ها کاربرد فراوانی دارند. این بست‌ها عموما از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر سایش و رطوبت دارند. در مواردی نیز از جنس فلز برای حجم زیاد کابل و وزن سنگین، ساخته می‌شوند که با روکش عایق جهت حفظ ایمنی وعدم خوردگی، پوشش داده می‌شود.

بست کابل دیواری

بست کابل ریلی

نگهدارنده کابل برق ریلی برای کابل کشی در متراژهای طولانی گزینه‌ای ایده‌آل است. این ریل‌ها به‌صورت سقفی، سطحی و دیواری به‌کار گرفته می‌شوند و برای حجم زیاد کابل هم کارایی دارند. بست‌های ریلی نیاز به سوراخ‌کاری زیادی ندارند و به این ترتیب دیوارها نیز نیاز کمتری به سوراخ کردن دارند. گرچه گیره‌های ریلی نگهدارنده کابل برق نسبت به مدل‌های دیگر، گران‌تر است، اما مزایای خاص خود را نیز دارد.

بست کابل ریلی

بست کابل چنگالی

این بست‌ها ظاهری شبیه به چنگک دارند و در دو نوع معمولی و عایق دار تولید می‌شوند. سیم و کابل‌ها درون این چنگک‌ها قرار می‌گیرند.

بست کابل چنگالی

🔷 جنس نگهدارنده کابل

نگهدارنده‌های کابل برق با متریال و جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر کدامشان با توجه به نوع کاربرد و شرایط محیطی، کارآیی خاص خود را دارند. نگهدارنده‌های کابل عموما از جنس فولادی، پروپیلن و نایلونی ساخته و عرضه می‌شوند. که در ادامه ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

فولاد ضد زنگ

این بست‌ها مقاومت بالایی دارند و به خاطر ضد زنگ بودن، در شرایط آب و هوایی مختلف نیز کاربرد دارند. بست‌های فولادی عموما در محیط‌های داخلی به کار گرفته می‌شوند، اما گاهی اوقات نیز در محیط‌های خارجی از آن‌ها بهره‌گیری می‌شود. نگهدارنده‌های کابل فولادی در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند و برای پروژه‌هایی که دمای کابل‌ها بالاست، مناسب هستند.

نایلون

نگهدارنده کابل برق نایلونی با توجه به قیمت مناسب، استحکام مناسب و مقاومت حرارتی خوبی که دارند، بیشترین کاربرد را در میان بست‌ها دارند. این بست‌ها نیز در برابر خوردگی کاملا مقاوم‌اند و به این ترتیب برای استفاده در محیط‌های مختلف، کاملا مناسب هستند.

پروپیلن

بست‌های پروپیلن نسبت به مدل نایلونی منعطف‌تر بوده و برای محیط‌هایی که در مجاورت مواد شیمیایی قرار دارند، گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

مزایای استفاده از نگهدارنده کابل

مزایای استفاده از نگهدارنده کابل

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش طول عمر سیم‌کشی، استفاده از تجهیزات مناسب و نظم دادن به کابل کشی است؛ ضمن اینکه با نظم دهی بهتر به کابل‌ها، فضا زیباتر و مرتب‌تر به نظر می‌رسد و دسترسی و تعمیرات کابل‌ها نیز ساده‌تر خواهد بود. تجهیزات متعددی برای نظم دهی به کابل کشی برق مورد استفاده می‌گیرند که نگهدارنده کابل برق یکی از پرکاربردترین آن‌ها است. نگهدارنده‌ها برای نظم دادن به کابل کشی، عدم آسیب به کابل‌ها و نگه داشتن کابل‌ها در یک فاصله‌ی معین از هم، کاربرد دارند.

موارد زیر به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای به کارگیری از نگهدارنده کابل برق به‌شمار می‌روند:
✔️ نظم دادن به سیم و کابل‌ها
✔️ نصب راحت و سریع
✔️ انواع متنوع از لحاظ جنس و ساختار
✔️ ابعاد مختلف برای استفاده‌های متفاوت و با توجه به حجم سیم و کابل
✔️ ساختاردهی به سیم کشی و ایجاد زیبایی در محیط
✔️ مدیریت و دسترسی آسان کابل‌ها
✔️ افزایش سرعت برای شناسایی کابل‌های خراب و معیوب و تعمیر آن‌ها
✔️ افزایش ایمنی در کابل کشی
✔️ اضافه یا کم کردن کابل‌ها و انجام تغییرات در سیم کشی، به سهولت انجام می‌گیرد.

8
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    امین علیزاده 1402-07-02 پاسخ

    شما پیج اینستا هم دارین؟

    مرتضی عزیزی 1402-07-19 پاسخ

    مطالب بی نظیر بود

    قربانعلی شعبانی 1402-07-29 پاسخ

    خیلی خوشحالم که هستین

    مهران سبحانی 1402-10-06 پاسخ

    دمتون گرم

    حسین عبادی 1402-10-22 پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

    محمدحسین عسگری 1402-11-24 پاسخ

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

    خلیل مرادی 1402-12-11 پاسخ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    بهمن شعبانی 1402-12-16 پاسخ

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟