تفاوت اترنت و اینترنت

تفاوت اترنت با اینترنت

 اینترنت؛ شبکه‌ای جهانی است که با اتصال به آن می‌توان به اطلاعات گوناگون دست پیدا کرد. در شبکه‌های کامپیوتری از مفاهیمی‌استفاده می‌شود که کاملا شبیه یکدیگر هستند و به همین دلیل اهمیت دانستن تفاوت آن‌ها دوچندان می‌شود. Ethernet , Internet دو واژه مشابه اما متفاوت هستند. در شبکه‌های کامپیوتری مفاهیم مختلفی به صورت طولی به یکیدگر متصل بوده و با ذکر آن کلمات مفاهیم دیگر به دنبال آن می‌آیند. مانند Internet و Web که کاملا به یکدیگر مرتبط هستند. لذا واژه‌های اینترنت و اترنت نیز دو واژه کاربردی هستند که به صورت پیوسته دنبال هم می‌آیند. گروه IEEE 802.3 اولین استاندارد اترنت را در سال 1983 تایید کرد. از آن زمان، این فناوری به تکامل خود ادامه داده است و رسانه‌های جدید، سرعت انتقال بالاتر و تغییرات در محتوای فریم را در بر می‌گیرد.

کابل اترنت و اینترنت

بررسی تفاوت اینترنت و اترنت

 منظور از اینترنت در واقع بزرگترین شبکه کامپیوتری است که از شبکه‌های کوچک بسیاری تشکیل شده و اتصال به آ« از طریق احراز هویت انجام می‌شود. در هر دستگاه می‌تواند با دستگاه دیگر ارتباط بیابد و اولین تفاوت آن محدوده وسعت می‌باشد. Enternet در سطح جهانی مطرح می‌شود اما Ethernet در سطح جغرافیایی مطرح می‌شود و محدود به منطقه خاص است. اینترنت برای انتقال دیتاها استفاده می‌شود و برای سرویس‌های مختلف مانند وب، ایمیل، انتقال فایل کاربرد دارد. پروتکل قابل استفاده در اینترنت TCP/IP است. در این پروتکل سرویس‌های مختلف مانند وب، ایمیل و انتقال فایل وجود دارد. 

 

 در اترنت این سرویس‌ها وجود ندارد و این مورد یکی دیگر از تفاوت‌های اینترنت و اترنت است. نحوه به وجود آمدن اینترنت و اترنت نیز متفاوت است. اینترنت از طریق اتصال میلیاردها کامیپوتر به وجود می‌آید و توسط تجهیزاتی مانند سرور و روتر و سوییچ اتصالات فراهم می‌شود. این دستگاه‌ها از طریق کابل به صورت بی‌سیم به یکدیگر متصل می‌شود. اترنت در واقع یک استاندارد برای اتصال سیستم‌های کامپیوتری به یکدیگر از طریق سیم است. 

 

 کامپیوترها و سایر انواع دستگاه‌های الکترونیکی به مجموعه ای از انسان‌ها شباهت دارد که هر یک دارای اتصال می‌باشد. هر وسیله‌ای از طریق استانداردهای مختلف به یکدیگر متصل می‌شود. اترنت برای اتصال دستگاه‌ها در یک شبکه استفاده می‌شود و هنوز هم یک شکل محبوب اتصال شبکه است. برای شبکه‌های محلی که توسط سازمان‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند: دفاتر شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ؛ اترنت به دلیل سرعت، امنیت و قابلیت اطمینان بالا استفاده می‌شود. از مزایای اترنت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1.  هزینه نسبتا کمی دارد.
  2. به طور کلی در برابر نویز مقاوم است.
  3. کیفیت انتقال داده خوب است.
  4. سرعت انتقال داده‌ها مناسب است.
  5. قابلیت اطمینان بالایی دارد.
  6. امنیت داده‌ها فوق العاده است. زیرا می‌توان از فایروال‌های رایج استفاده کرد.

خرید انواع سیم و کابل از تسلا

اترنت در شبکه های محتلف

اینترنت و اترنت در شبکه‌های مختلف

شبکه‌های کامپیوتری به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند و برای اتصال از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. لذا شبکه‌ها شامل دسته‌های زیر هستند:

PAN –> Personal Area Network

در شبکه PAN دستگاه‌های الکتریکی مختلفی متصل می‌شوند و حکم شبکه خصوصی را دارد. این شبکه از اتصال گوشی هوشمند به کامیپوتر و پرینتر و سایر تجهیزات تشکیل می‌شود. پروتکل حاکم بر این نوع شبکه اینترنت است.

LAN –> Local Area Network

در این شبکه که به صورت محلی و گسترده می‌باشد؛ حد و اندازه یک ساختمان یا چند ساختمان می‌باشد. لذا از نظر فاصله مسافت زیادی وجود ندارد و می‌توان از دو پروتکل اینترنت و اترنت استفاده نمود.

WAN –> Wide Area Network

در این نوع شبکه چندین ساختمان در فاصله‌های زیاد به یکدیگر متصل می‌شوند. در این شبکه هم از دو پروتکل اینترنت و اترنت استفاده می‌شود.

MAN –> Metropolitan Area Network

 در این شبکه که به صورت شبکه شهری و یا استانی خوانده می‌شود، وسعت افزایش یافته و برای اتصال سیستم‌ها و تجهیزات از دو پروتکل اترنت و اینترنت استفاده می‌شود. برخی از شبکه‌ها تحت عنوان شبکه‌های بی سیم فعال هستند و از اترنت استفاده نمی‌کنند. در واقع اترنت به عنوان استاندارد برای پیاده سازی شبکه محلی دارای بستر سیمی‌ به کار می‌رود. کابل اترنت استاندارد؛ دارای ضخامتی بیش از کابل تلفن‌های عادی است و دو دو سر آن از کانکتور RJ45 استفاده می‌شود. 

دستگاه‌هایی که از طریق کابل اترنت به یکدیگر متصل می‌شوند کاملا مختلف می‌باشند. به عنوان مثال: کابل اترنت امکان اتصال دو سوییچ و یا چندین روتر را فراهم می‌کند. اترنت مطابق با استانداردهای تعریف شده می‌توان حداقل و حداکثر میزان خاصی از دیتا را انتقال بدهد. این میزان شامل استاندارد‌های ۱۰۰BASE-T و ۱۰۰۰BASE-T می‌باشد. در دستگاه‌هایی که از کابل اترنت استفاده می‌کنند؛ ماژول کارت شبکه به روز تعبیه شده است. هر یک از این استانداردها دارای سرعت مخصوص خود هستند؛ به عنوان مثال کابل شبکه اترنت ۱۰۰BASE-T دارای سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و کابل اترنت ۱۰BASE-T دارای سرعت 10 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.  

 

 

 اینترنت شبکه گسترده‌تری است که به شبکه‌های رایانه‌ای در سراسر جهان که توسط شرکت‌ها، دولت‌ها، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها اداره می‌شوند؛ اجازه می‌دهد تا با یکدیگر گفتگو کنند. نتیجه اتصال بسیاری از کابل‌ها، رایانه‌ها، مراکز داده، روترها، سرورها، تکرارکننده‌ها، ماهواره‌ها و برج‌های وای‌فای است که به اطلاعات دیجیتال اجازه می‌دهد در سراسر جهان در گردش باشد.

سخن آخر

برای تهیه و خرید انواع سیم و کابل از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت سیم و کابل تسلا با ما در تماس باشید.🛒

 پیشنهادات و نظرات خود را درباره این مقاله به اشتراک بگذارید.

به روز رسانی شده در  27 شهریور 1402

11
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    عبدالله طالب زاده 1401-03-26 پاسخ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    حسین باهنر 1401-03-30 پاسخ

    احسنت عالی بود

    عزیز اسماعیلی 1401-04-18 پاسخ

    حرف نداری

    هادی بهمنی 1401-04-24 پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

    رحیم گلپایگانی 1401-04-29 پاسخ

    خیلی سایت خوبی دارین

    عبدالحسین احمدی 1401-04-30 پاسخ

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

      barekat 1401-05-03 پاسخ

      با کارشناسان ما در تماس باشید
      ۰۹۱۲۶۷۷۱۸۴۹

    شهرام پناهی 1401-05-21 پاسخ

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

      adminsimcabletesla 1401-05-25 پاسخ

      آدرس: لاله زار جنوبی، کوچه ملانوروزی، پاساژ خندان، همکف پلاک۸

    وحید نهاوندی 1401-05-27 پاسخ

    دستخوش

    محمدتقی شاکری 1401-05-31 پاسخ

    محتوا خوبی بود