کابل برق سه فاز

کابل برق سه فاز

همانطور که می‌دانیم در موضوع برق صنعتی، منظور از فاز، توزیع بار می‌باشد و شبکه‌ها و موتورهای برقی به دو نوع سه‌فاز و تک‌فاز تقسیم می‌شوند. انتقال و توزیع برق به لوازم سه‌فاز نیز باید با به‌کارگیری از کابل‌های متفاوتی نسبت به انتقال عادی تک‌فاز صورت پذیرد؛ در واقع کابل‌های برق از این حیث به دو نوع سه‌فاز و تک‌فاز تقسیم می‌شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که، کابل برق تک فاز و سه فاز دارای تفاوت‌هایی می‌باشند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ولتاژ شبکه تک‌فاز ۲۲۰ ولت است و ولتاژ شبکه سه فاز نیز حدود ۳۸۰ ولت است؛ به‌همین منظور ولتاژ انتقالی بیشتر شبکه‌ی سه‌فاز، نیاز به کابل‌های مختص سه‌فاز دارد. کابل برق تک فاز برای جریانات متناوب استفاده می‌شود و موارد مصرف غیر صنعتی دارد، در واقع عمده مصارف خانگی و دستگاه‌هایی با توان پایین می‌باشد. کابل برق سه فاز برای مصرف دستگاهایی همچون الکتروموتورها که نیاز به تغذیه از منبع سه‌فاز دارند، استفاده می‌شود، نیاز است بدانید که میزان توان انتقالی جریان الکتریسته، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو کابل می‌باشد.

به معنای دیگر کابل برق سه فاز، جریان برق‌هایی را با ولتاژ بالاتر انتقال خواهد داد، برای مثال شما اگر یک منبع تغذیه برای یک موتور الکتریکی بزرگ نیاز داشته باشید، نیاز است که از کابل برق سه فاز استفاده کنید اما شما برای توزیع بار با ولتاژ پایین‌تر، تنها نیاز به یک کابل برق تک فاز خواهید داشت.کابل برق سه فاز معمولا تشکیل شده از چهار رشته سیم است که این سیم‌ها شامل فاز۱، فاز ۲، فاز ۳، نول و گاهی اوقات نیز سیم ارت می‌باشند که هرچه تعداد رشته بیشتر باشد و عایق‌های مقاوم‌تری داشته باشد، کابل از کیفیت بیشتری برخودار است.

خرید انواع سیم و کابل از تسلا

پیشنهاد مطالعه👈🏻 انواع سایز کابل برق

برق سه فاز چه کاربردی دارد؟

کابل برق 3 فاز در کاربردهای گوناگون صنعتی و تجاری به منظور روشن نمودن تجهیزات صنعتی پرکاربرد همچون پمپ، الکتروموتورها، ابزارآلات برقی و کلیه دستگاه‌هایی که نیازمند منبع برق 3 فاز هستند، بسیار کاربرد دارند. لازم به ذکر است که در حال حاضر از سیم کشی برق سه فاز در واحدهای مسکونی به علت به کارگیری آسانسور و پمپ‌های چاه نیز بهره می‌برند. در نتیجه می‌توان به نحوی این نوع کابل‌ها را در گروه کابل‌های ساختمانی نیز دسته بندی نمود. از آنجا که کابل برق سه فاز یکی از اساسی‌ترین ابزارها جهت انتقال جریان الکتریسیته است، می‌بایست نوع با کیفیت آن را به کار گرفت و قواعد اولیه در زمان نصب و کارکرد تجهیز را رعایت نموده تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسند.
کیفیت کابل برق مورد نظر به عوامل مختلفی از قبیل کیفیت فلز به کار رفته، پلیمرهایی که در نقش عایق سیم برق استفاده می‌شوند، اتصالات کابل‌ها و… وابسته است. کابل‌های برق سه فاز در گروه کابل‌های برق فشار قوی رده‌بندی می‌شوند. کابل‌های برق فشار قوی به منظور هدایت جریان برق در مکانیزم‌هایی که به ولتاژ اسمی بالاتر از 30 کیلو ولت نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این علت که شدت ولتاژ و جریان عبوری از این نوع کابل‌ها به شدت بالا بوده، شیوه نصب آن‌ها یا به شکل دفن در زیر زمین یا درون کانال‌های مختص به خود است. کابل‌های مورد استفاده در تجهیزات برق سه فاز صنعتی یا خانگی به دو شیوه اتصال ستاره یا اتصال مثلث به یکدیگر اتصال می‌یابند. شیوه اتصال رشته‌های سیم در هر یک دارای تفاوت بوده و تمایز اصلی در این دو نحوه اتصال در وجود یا عدم وجود سیم نول در این اتصالات است.

کابل برق سه فاز

انواع کابل برق سه فاز

کابل برق از لحاظ کاربرد و محیط‌هایی که به کار گرفته می‌شوند به سه نوع کلی تقسیم بندی می‌شوند. این نوع کابل‌ها عبارتند از کابل‌های هوایی، کابل‌های زمینی، کابل‌های ساختمانی.
• کابل برق هوایی:
این مدل از کابل‌ها را به طور معمول در محیط‌هایی که نیاز به آویزان کردن کابل یا استفاده بر روی تیر برق وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول در این نوع کابل‌ها یک سیم رشته‌ای از جنس فولاد گالوانیزه در کنار یکدیگر که با استفاده از یک غلاف پلی اتیلنی تحت پوشش قرار گرفته‌اند، تهیه می‌شوند.
• کابل برق زمینی:
اکثر این مدل از کابل‌ها را به منظور انتقال برق از درون خاک به کار می‌برند. این نوع کابل‌ها از یک عایق، هادی مسی و غلاف P.E.T تشکیل شده‌اند که گاهی مواقع در شرایط نیاز، سیم به نوار فولادی نیز مجهز می‌گردد.
• کابل برق ساختمانی:
این نوع کابل برق را می‌توان در کلیه ساختمان‌ها رویت کرد. این مدل کابل‌ها از غلاف‌های پی وی سی و هادی مسی تشکیل شده‌اند. دارای سطح مقطع مشخصی هستند و قادرند که جریان برق معینی را انتقال دهند.
• کابل برق مسی:
همانطور که می‌دانیم جنس هادی این نوع کابل‌ها مسی است. امروزه هادی کابل‌ها را با استفاده از فلزاتی همچون طلا، نقره، مس و آلومینیوم تهیه می‌کنند. اما پراستفاده‌ترین آن‌ها کابل‌های مسی و آلومینیومی است، زیرا از بهترین رساناهای شناخته شده هستند. اما به طور کلی با نظر به ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی که مختص فلز مس است می‌توان گفت که در مقایسه با دیگر کابل‌ها از مزایای بیشتری برخوردار می‌باشد.

کابل برق جوشکاری

یکی دیگر از کابل‌های برقی که انتقال جریان برق را بر عهده دارد، کابل برق جوشکاری است. این کابل یک رسانای استاندارد است که در سایز بندی‌های متفاوتی روانه بازار می‌شود. هادی استفاده شده برای این کابل یک هادی به همراه لایه عایق حرارتی نئوپرن استفاده شده است. کابل‌های جوشی که ساخته می‌شوند همگی از جنس ترموپلاستیک یا ترموست هستند به همین دلیل در برابرپاشیدگی جوش از قدرت و تحمل خوبی بهره می‌برند. از آن جایی که در جوشکاری‌های اتوماتیک و یا دستی دائما روی سطح ناصاف کشیده شده بایستی که استحکام بالا و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشند.

کاربرد اصلی این مدل کابل در فرآیندهای جوشکاری است و به هر اندازه‌ای که کیفیت آن بیشتر باشد جوش انجام شده کیفیت بهتری دارد و میزان برق مصرفی آن هم کمتر است. در این صورت است که در مدت زمان بسیار کوتاهی به ان نتیجه دلخواه می‌رسید و این بهترین راه حل برای کاهش هزینه و مصرف برق است. کابل‌های برق جوشکاری مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام برای صنایعی همچون کشتی سازی، نوار نقاله‌ها، حمل و نقل و… استفاده می‌شوند. هادی این کابل‌ها ممکن است آلومینیوم یا مسی باشد و هر دوی آن‌ها انعطاف‌پذیر هستند.

کابل برق سه فاز مسی

این کابل دارای هادی مسی است که برای برق‌های سه فاز استفاده می‌شود. هر دستگاه یا وسیله‌ای که از برق سه فاز استفاده می‌کند، می‌توان از این کابل بهره ببرد. با استفاده از این کابل‌ها می‌توان در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. برای مثال با ایجاد یک میدان مغناطیسی برای چرخش و حرکت الکتروموتور در سیستم‌های سه فاز، هزیننه کمتر و راحتی را شامل می‌شود. در کابل برق سه فاز مسی سه بخش اصلی عایق، روکش و هادی وجود دارد که می‌توانند تمام برق‌های سه فاز را ولتاژی بیشتر از ۳۸۰ ولت را دارند پشتیبانی کند. به هر اندازه‌ای که تعداد لایه‌ها بیشتر باشد قطعا انعطاف‌پذیری آن‌ها هم کمتر است.

هر لایه‌ای که تولید می‌شود از مواد و امکانات مختلفی برخوردار است. هادی مسی که در این کابل‌ها استفاده می‌شود مزیت‌ها و محاسن بیشتری نسبت به هادی آلومینیومی دارند. در واقع رسانایی آن‌ها در مقایسه با هادی کابل‌های آلومینیومی سه فاز بهتر و برتر است. وزن این هادی بالاتر است به همین دلیل بهای بیشتری هم باید در قبال آن پرداخت شود. هادی مسی دچار زنگ زدگی یا اکسیداسیون نمی‌شود چون که یک روکش یا عایق مقاوم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

کابل برق سه فاز NYY و NYMHY

اصطلاح متداول در بازار کابل برق سه فاز NYY تمامی کابل‌هایی را شامل می‌شود که از هادی مسی با ساختار مفتولی (کلاس ۱) یا نیمه افشان (کلاس ۲) به انضمام عایق و روکش پی وی سی تشکیل شده باشند. به این گروه از کابل‌ها، کابل زمینی NYY یا کابل خشک NYY هم گفته می‌شود. استفاده از این نوع کابل برق به علت وجود مس به طور یکنواخت در آن از استاندارد بالاتری برخوردار است. الکترون‌ها در کابل NYY با سهولت بیشتر و روان‌تر از کابل‌های برق افشان حرکت می‌کنند. به همین خاطر انجام فرایندهای کمتر در زمان تولید این گروه از کابل‌ها، هزینة کابل‌های برق سه فاز NYY از مدل کابل‌های برق افشان بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود.
کابل NYMHY به کابل برق‌های افشان مسی با هادی کلاس ۵ اطلاق می‌شود که از انعطاف‌پذیری خوبی نسبت به کابل‌های مفتولی برخوردار هستند. این کابل‌ها به علت وجود انعطاف در آن دارای نصب آسان و سریعی هستند که مورد استقبال بسیاری از مهندسان صنعت برق قرار گرفته است. قیمت کابل NYMHY به طور معمول قدری بالاتر از کابل‌های مفتولی است اما با این حال مصرف‌کنندگان، خرید کابل NYMHY را به کابل‌های زمینی به دلیل انعطاف بیشتر ترجیح می‌دهند.

کابل برق سه فاز آلومینیومی زمینی

در اکثر کارگاه‌های صنعتی، محیط‌های کشاورزی و بسیاری از ساختمان‌های بزرگ از برق سه فاز استفاده می‌نمایند. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که در کابل‌های برق سه فاز فقط از فلز مس استفاده می‌شود، اما این‌طور نیست.  در واقع با توجه به افزایش روزافزون قیمت فلز مس، استفاده از کابل‌های آلومینیومی سه فاز در سال‌های اخیر بیشتر شده است. در این بین بیشترین درخواست برای کابل‌های سه فاز آلومینیومی زمینی بوده است. کابل‌های آلومینیومی سه فاز را هم مانند کابل‌های مسی می‌توان برای بخش‌های مختلف تولید و استفاده نمود.
برای استفاده از کابل‌های برق سه فاز آلومینیومی زمینی باید به چند نکته در این باره نیز توجه کرد. ابتدا لازم است تا محل قرارگیری کابل مشخص شود. همچنین فاصله کابل از منبع تولید تا محل مصرف و آمپراژ مصرفی هم از موارد اساسی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در سیم‌کشی سه فاز از رنگ زرد، سیم‌های خنثی از رنگ خاکستری و سیم‌کشی زمین از رنگ سبز یا سبز با نوار زرد استفاده می‌کنند.

کابل برق سه فاز خودنگهدار

کابل برق سه فاز خودنگهدار از انواع سیم و کابل است که هادی‌های آن از جنس فلز هستند. در حال حاضر این نوع کابل‌های برق جایگزین سیم و کابل مسی شده‌اند. کابل‌ها با هادی آلومینیوم، مزیت زیادی دارند و مصرف آن در صنایع مختلف رواج پیدا کرده است.
در ساختار کابل خودنگهدار از عایق پلی‌اتیلن کراس لینک استفاده می‌کنند. کابل برق خودنگهدار بیشتر دارای روکشی به رنگ مشکی یا خاکستری هستند. در ساختار این کابل‌ها از سیم نگهدارنده یا به‌اصطلاح مسنجر هم مورد استفاده قرار می‌دهند.
این کابل‌ها از نوع هوایی بوده و به‌صورت زمینی کاربرد ندارند. بیشترین کارکرد کابل‌های برق سه فاز خودنگه‌دار در شبکه‌های توزیع و انتقال انرژی است. این کابل‌ها قدرت و دوام بالایی دارند و به‌آسانی بر روی دکل‌ها و پایه‌های توزیع برق به همراه کلمپ، نگهدارنده و پایه نصب می‌گردند.  این تجهیزات در سیستم‌های برق‌کشی و کابل‌کشی برای روشنایی منازل و سای مکان‌ها هم کاربرد دارد.

انواع سایز کابل برق سه فاز

نحوه سایزبندی کابل باید به نحوی باشد که بیان کننده ویژگی‌های کابل مورد نظر باشد، به طوری که سایز کابل بیانگر تعداد رشته‌سیم‌ها، هادی، عایق و سطح مقطع آن باشد. یکی از اصلی‌ترین نکات هنگام خرید کابل برق سه فاز سایز آن می‌باشد که، در انتخاب آن بسیار باید دقت شود، در واقع سایز همچون دیگر مشخصات اصلی کابل مثل ولتاژ و جنس روکش بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چراکه سطح مقطع بیشتر به‌معنای ظرفیت بالاتر کابل به‌منظور انتقال جریان بیشتر است. حال در ادامه به بررسی انواع سایز این نوع کابل بر اساس تعداد رشته‌ها خواهیم پرداخت:

کابل سه رشته: این کابل‌ها که شامل سه رشته‌ی فاز و بدون رشته‌ی نول هستند، در سایزهای زیر در دسترس است که پیشنهاد مناسبی برای پروژه‌های برق‌رسانی و توزیع نیرو می‌باشد:

۱٫۵×۳.۲٫۵×۳.۴×۳.۶×۳.۱۰×۳.۱۶×۳.۲۵×۳.۳۵×۳.۵۰×۳.۷۰×۳ و ۹۵×۳
کابل سه و نیم رشته: این کابل‌ها دارای ۳ رشته فاز و یک رشته نول با سطح مقطع نصف کابل‌های فاز است.

کابل چهار رشته: این نوع کابل‌ها دارای سه رشته فاز و یک رشته نول با سطح مقطع یکسان است. هنگام خرید کابل برق چهار رشته، مواردی همچون کابل مسی افشان، کابل آلمینیومی و مسی مفتولی در دسترس می‌باشد که این سه نوع کابل، دارای سطح مقطع‌های متنوعی هستند و در سایزهای زیر به بازار عرضه می‌شوند:
۱٫۵×۴.۲٫۵×۴.۴×۴.۶×۴.۱۰×۴.۱۶×۴ و ۲۵×۴

کابل پنج رشته: این نوع کابل که دارای سه رشته فاز، یک نول و یک ارت است، اصولا از جنس مس است و در ابعاد زیر، در بازار یافت می‌شود:
۱٫۵×۵.۲٫۵×۵.۴×۵.۶×۵.۱۰×۵.۱۶×۵ و ۲۵×۵

کابل برق سه فاز (2)

رنگ بندی کابل برق 3 فاز

به منظور شناسایی آسان‌تر فازهای متفاوت موجود در کابل‌های برق سه فاز می‌بایست به وسیله‌ی استانداردهای معین رنگ آن‌ها را از یکدیگر متمایز نمود. مزایای به کارگیری این شیوه شناسایی آسان‌تر فازها جهت تقسیم بار و اتصال درست فازها به موتور القایی است، بی آنکه نیازی به انجام آزمایش باشد. شناخته‌ شده‎ترین و مناسب‌ترین استاندارد برای این مقصود استاندارد IEC 60446 است. البته استاندارد یاد شده به منظور تولید سیم‌های برق سه فاز به اندازه‌ی لازم جدی گرفته نشده و در اغلب زمان‌‌ها رنگ‌های غیر حرفه‌ای در تولید کابل‌های برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس استانداردهای IEC به کارگیری این نوع رنگ‌ها در شناسایی هر فازی جایز است: سیاه، قهوه‌ای، قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش، خاکستری، سفید، صورتی و فیروزه‌ای. به منظور تولید کابل‌های برق سه فاز یا براساس استانداردهایی که توسط وزارت نیرو اعلام شده است، فازهای R، S و T به ترتیب می‌بایست در رنگ‌های قرمز، زرد و آبی آسمانی تولید شوند یا براساس استانداردهای چین بایستی رنگ‌های زرد، سبز و قرمز به کار گرفته شوند.

کابل‌های برق سه فاز را به شکل سه و نیم رشته، چهار رشته و پنج رشته ساخته و روانه‌ی بازار می‌کنند. در پی افزایش میزان رشته‌های به کار رفته در کابل بدیهی است که قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. مزیت به کارگیری کابل‌های سه فاز پنج رشته در مقایسه با کابل‌های 4 رشته در استفاده از سیم ارت است. با لحاظ نمودن استانداردهای تولید کابل‌های سه فاز و ارزیابی سطح کیفی آن‌ها این نوع کابل در اقسام گوناگونی تهیه می‌شوند.

نحوه اتصال کابل برق سه فاز

برای اتصال کابل برق سه فاز از چهار رشته سیم تشکیل شده که دارای سه فاز مختلف و یک نول هستند. در این نوع سیم‌کشی‌ها، جریان برق حرارت زیادی را تولید می‌کند و سیم‌ها را از یک کانال سیمانی و یا کاذب عبور می‌دهد. باید توجه داشت که هنگام کار اتصال سیم به زمین باشد و قبل از این کار حتماً برق سه فاز منبع ساختمان قطع شود. همچنین سایز کابل برقی که برای اتصال استفاده می‌کنید باید مناسب شدت جریان سه فاز باشد. نحوه اتصال کابل‌های برق سه فاز به‌صورت زیر است.

نصب کنتور برق سه فاز: ابتدا باید کنتور برق سه فاز را وصل نموده تا جریان برق ورودی تکمیل گردد. قبل از نصب کنتور سه فاز بایستی انشعاب برق سه فاز از خیابان تا مکان مورد نظر انجام شده باشد.

اتصال کلید اتوماتیک: برای اتصال کابل‌های برق سه فاز در کلید کنتور باید از کلید اتوماتیک یا کمپکت استفاده شود و این کلید به کنتور برق سه فاز متصل گردد. فازهای کلید اتوماتیک به بخش دو قطبی متصل شوند.
اتصال سیم نول کلید محافظ: سیم‌های نول به کلید RCD یا کلید محافظ متصل شود.
اتصال کلید به فاز و نول: پایه کلید دو قطبی به سیم فاز و نول وصل شود. فاز خروجی به مدار باید در پایان متصل شود و همین روند برای سیم نول نیز انجام گیرد.

مزیت طلایی کابل برق سه فاز

استفاده از کابل برق سه فاز مزایای زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

» برای گردش و راه‌اندازی موتورهای آسنکرون باید میدانی مغناطیسیِ دوار وجود داشته باشد. پیداش این مدار تنها با استفاده از کابل برقی سه فاز ممکن خواهد بود.
» در برق‌های تکفاز احتمال است که در برخی زمان‌ها میزان قدرت لحظه‌ای به صفر برسد و این اختلالاتی در سیستم‌های مصرف کننده ایجاد می‌کند. اما سیستم‌هایی که دارای برق سه فاز هستند اصلا دچار این مشکل نمی‌شوند؛ چون اگر هم مقدار قدرت یکی از فازها هم صفر شود، سایر فازها دارای جریان خواهند بود.
» برای این که جریان متناوب توسط کابل برق ۳ فاز به نسبت جریان متناوب تولیدی در کابل تکفاز ضریب بهره بالاتر و ضربان کمتری احتیاج خواهد بود.
» کار کردن با سیم‌های سه فاز کاری سخت و بس دشوارتر از برق تکفاز است. به همین دلیل به دانش و حتی تجربه بیشتری احتیاج است به همین دلیل باید از یک متخصص کمک گرفته شود.
» برخی سیستم‌های صنعتی با برق تک فاز و سه فاز کار می‌کنند اما با توجه به لرزش، نویز و مصرف برق کمتر استفاده از کابل سه فاز در اولویت خواهد بود.

🆕همیشه به روز باشید! 🆕

چند نکته ایمنی کوتاه اما مفید هنگام کار با برق سه فاز

خرید انواع کابل برق سه فاز

سوالات متداول در زمینه خرید کابل برق سه فاز

☑️ کابل برق سه فاز از چه تعداد رشته سیم ساخته شده است؟

برق سه فاز از چهار سیم تشکیل شده است: سه رسانا و یک رشته خنثی. توان سه فاز را می‌توان در نقش شیوه رایج ساخت، انتقال و پخش توان متناوب معرفی نمود. این یک مدل چند فازی بوده و رایج‌ترین شیوه به کار رفته در شبکه‌های الکتریکی در سرتاسر دنیا جهت انتقال نیرو است.

☑️ آیا کابل برق سه فاز آلومینیوم برای محیط خانه مطلوب است؟

از آنجا که برق مورد استفاده در منزل از نوع تک فاز است، می‌بایست یک اینورتر تک فاز تعبیه نمائید. چنانچه به سیستم سه فاز دسترسی دارید، از لحاظ فنی قادر به تعبیه هر دو اینورتر تک و سه فاز خواهید بود.

☑️ ضرورت خرید کابل برق سه فاز چیست؟

برق یا به ولتاژ 230 یا 240 ولت (تک فاز که بیشترین وضعیت داخلی را دارد) در اتصال است اما سیستم سه فاز 400 و 415 ولت را ارائه می‌دهد.

☑️ استفاده برق سه فاز در چیست؟

مدار تغذیه AC از سه سیم تشکیل شده است که هر سیگنال ac فاز 120 درجه الکتریکی نسبت به یکدیگر دارای فاصله هستند. منازل مسکونی به طور معمول با منبع تغذیه تک فاز فعالیت می‌کنند، در شرایطی که تجهیزات تجاری و صنعتی به طور معمول منبع تغذیه سه فاز را مورد استفاده قرار می‌دهند.

☑️ آیا قیمت کابل برق سه فاز به صرفه است؟

فعالیت‌های تجاری و صنعتی که به برق بیشتری نیازمند هستند، برق سه فاز را انتخاب می‌کنند، چرا که بهره وری آن بسیار کم بوده و از هزینه کمتری برخوردار است.

سخن نهایی

 کابل برق سه فاز از پرمصرف ترین کابل‌های صنعت است و در حوزه‌هایی که به برق فشار قوی نیاز است به کار گرفته می‌شود کابل فشار قوی انواع مختلفی دارد ولی به طور معمول کابل‌های ساخته شده از یک یا تعدادی هادی الکتریکی تشکیل شده‌اند و با استفاده از یک غلاف به صورت کلی بسته بندی شده‌اند. کابل برق سه فاز در کاربردهای گوناگون صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین کیفیت کابل به عوامل مختلفی از قبیل کیفیت فلز نیز وابسته است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سیم و کابل تسلا تماس بگیرید.

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.📝

به روز رسانی شده در  27 شهریور 1402

11
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    غلامحسین راستاد 1401-04-01 پاسخ

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

    قاسم توکلی 1401-04-03 پاسخ

    دمتون گرم

    محمدرضا فرجی 1401-04-19 پاسخ

    اکانت اینستا هم دارید؟

    مجتبی شاکری 1401-04-25 پاسخ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    یوسف افشار 1401-04-29 پاسخ

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

    بهمن شکری 1401-04-30 پاسخ

    مهندس جان عالی بود

    رسول فراهانی 1401-06-12 پاسخ

    بیشتری بنویسین لطفا

    موسی مرادخانی 1401-06-18 پاسخ

    حساب توییتری هم دارید؟

    حمیدرضا دهقانی 1401-06-22 پاسخ

    حرف نداری

    احمد عبادی 1401-07-02 پاسخ

    لیست قیمت را برام ارسال کنید

    حیدر حیدری 1401-07-21 پاسخ

    مطالب بی نظیر بود